torsdag 15. september 2011

En slags Snickerskake

Denne kaka var noe av det enkleste jeg har vært borti.
Og både jeg, familien og strikkevenninnene syntes den var riktig snadder.

Jeg fant den på bloggen til (morgrethe) rett før jeg skulle på Strikk i Ørska og fikk dermed fylt en kakeboks før jeg dro. Morgrethe selv kom på toget på Brummunddal og jeg tror hun godkjente resultatet.
Den er kalt Snickerskake, men må ikke forveksles med Snickerskake ala Rita (med sjokoladekrem).

Dette bildet er riktignok tatt etter boksen med kakebitene har vært fraktet halve Norge, inn og ut av veska mange ganger etc... Så jeg tipper de fleste kan få et resultat som ser enda litt bedre ut :


Her er oppskriften:

Kok opp følgende i en kjele:
1 dl sukker
2,5 dl lys sirup
1 dl kokosmasse

Bland inn:
1 glass grovt peanøttsmør
1,5 liter Cornflakes
1 ts vaniljesukker

Alt trykkes ut i en liten langpanne med bakepapir under.

Som glasur sto det i oppskriften man skulle smelte ca 400 gram melkesjokolade med 50 gram smør og bre over.

Må innrømme at jeg brukte litt mindre sjokolade etter jeg hadde sett resten av innholdet i kaka.
For dette er nok ikke noe vi bør spise hver helg...

2 kommentarer:

  1. Hei der :) Så kjekt! Denne kaka skal eg prøva jo før jo heller, såg svin god ut! Mmmm :)

    God helg til deg og dine!

    Klem ELi

    SvarSlett
  2. Hm......skrev et innlegg som forsvant. Prøver igjen.
    MMMMMMMMMMM kaka var kjempegod den. Fikk smake jeg :) Tusen takk for oppskrifta, den skal prøves.
    Kjempefint innlegg fra treffet også.

    SvarSlett

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...