lørdag 14. januar 2012

80-talls lue...

Er med på en along på Uformelt om å strikke luer og sokker.
Årets første luemønster var Garfunkel-lue, som så veldig fin ut på bildet... (ravelry link)

Jeg begikk den bommerten å strikke den i natur, rosa og lys grågrønn Nepal.
Garnet er jo kjempedeilig, men det er vel sterk underdrivet å si jeg synes fargene er skrekkelige, hehe.
Den er veldig myk og deilig. Og den er god og tykk.
En ny oppleggsteknikk for å kunne strikke dobbel vrangbord slik at den er dobbelt så tykk rundt ørene.
Og mønsterdelen er jo også mye tykkere enn vanlig ettersom mønsteret er strikket med 3 farger, og alle trådene må jo følge med rundt underveis.

Herligheten er altså strikket i Nepal på pinne 4 og 4,5 og veier tilsammen 164 gram.
Garnet er hentet fra eget lager og derfor en del av lagerslankingen min dette året.

Om det finnes noen frosne 80-tall´s berter som drømmer om ny lue, så løp inn på Epla butikken min!





1 kommentar:

  1. Den ble da stilig! Litt sprekere i fargene enn min som er grå og lilla og som jeg ikke får tatt bilde av før jeg ser lyset igjen ;) Kan tenke meg at den ble veldig tykk og varm i Nepal, og denne vil nok varme godt på et hode....

    SvarSlett

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...