mandag 9. juni 2014

Sock Madness 8 (2014)

Valgte å melde meg på Sock Madness i år også, selv om jeg ikke var like inspirert som i fjor da jeg strikket meg helt til finalen.

Strikket de 3 første sokkene, så valgte jeg å trekke meg - selv om jeg var kvalifisert til å gå videre.
Men det tar mye tid, og ettersom jeg var midt i en travel tid på jobb og familien så lite nok til meg så var det ikke så vanskelig valg.

Her er iallefall de 3 sokkene jeg strikket;

1. Brucie av Amy Rapp, strikket i Wollmeise Twin, farge Kornblume på pinne 2,5.


2.  Diamond Shreddies av Carrie Van Kessel er de fineste sokkene jeg noen gang har strikket.
Litt av årsaken er at de er strikket på pinne 2 (!) Første gang jeg strikker sokker på så tynne pinner.
De er strikket i Wollmeise Twin, farge Zarte Knopse.

Såpass fine at jeg unner meg et ekstra bilde hvor mønsteret kommer bedre fram.
(men fargen kommer bedre fram på bildet over)

3. Rainbow Pipes and Linen Stitch Socks av Aurelie Colas. Ikke akkurat vakre, men sjarmerende kanskje... altfor mye iCord strikking og vevstrikk som tok en evighet. Over 100 tråder å feste på ett par sokker ødela lysten til å fortsette om jeg hadde vært i noen tvil :)
Strikket i Cascade Heritage på pinne 2,5. Utrolig mykt og deilig sokkegarn som jeg hadde store planer for, men litt skuffet over hvor mye det nupper.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...