torsdag 4. juli 2013

Reisebrev fra Skiathos - del 2

Tenk, jeg kom meg til Skiathos by i går for mat og Shopping.
Godt plastret med Compeed både her og der merket jeg ikke så mye til gnagsårene heller.


Hadde planer om å spise på en italiensk restaurant som jeg har fått anbefalt,
men der satt folk i kø, og det var minst en halv times ventetid for å få bord.
Det får da være grenser hva jeg gidder.

Da gikk jeg heller på en av de greske restaurantene hvor det satt mest folk.
Kjøpte meg Stifado, en gammel klassiker og et glass rødvin.

 

Butikkene hadde åpent "til late", så da ble det kjøpt inn noen småting til de minste guttene hjemme, samt noe juggel til meg selv. (Og en båt. Men den skal jeg fortelle om en annen gang tror jeg.)

Oppdaget jo også at jeg hadde dratt på tur uten håndveske. Ååå så synd. Måtte visst kjøpe meg en ny i lammeskinn og med så lang snor som jeg liker.

 

De som har vært på Skiathos har kanskje opplevd den intense lyden konstant av gresshopper. Temperaturen på rommet har vært grei sålenge vindu/dør har vært åpen.
Men i går orket jeg ikke den gresshoppelyden mer og investerte i air-condition.
Rett og slett for å kunne barrikadere meg inne, skalke dører og vinduer for den gresshoppelyden.

De siste to dagene har det nesten vært for varmt i sola for en kaldblodig nordlending.
I går lå jeg og vaket i vannet for det meste, men likevel ble jeg nesten uvel av varmen.
Så i dag har jeg funnet de største parasollene på stranda og gjemt meg i skyggen med en bok.

 

Får heller tåle at jeg ikke blir like brun på den måten.
Men brunfargen forsvinner vel like etter jeg har landet på Sola uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...