fredag 14. juni 2013

Sock Madness

Det blir nok litt hopping fram og tilbake her jeg driver og oppdaterer bloggen,
men håper det går greit.

Har vært med på Sock Madness på Ravelry for første gang i år.
Ikke liker jeg å strikke sokker engang, iallefall ikke i tynt garn.
Og hadde ikke strikket flere sokker i hele mitt liv enn jeg kunne telle på en hånd før.

Så å melde seg på var jo jaggu en madness i seg selv.
Konkurranseinstinktet kom også fram, for jaggu klarte jeg ikke å komme meg til finalen også.
Men i finalen måtte jeg innse at slaget var tapt da jeg var nødt til å gå på jobb, mens de andre finalistene enten hadde fri eller ikke jobbet.

Men her er iallefall sokkene som jeg strikket under Madnessen.
Som dere ser er det ikke akkurat helt plain vanlige sokker vi snakker om. Her er det forskjellige teknikker som jeg aldri hadde prøvd før. Sokkene er strikket både tå-opp og cuff-ned, det er sokker med knapper og glidelås. Glidelåsen er forøvrig strikket fast, ikke sydd. Dessverre er nesten alle sokkene litt for store for meg, men kan jo hende det blir et par julegaver av dem...


Innimellom sokkene strikket jeg også diverse annet, Fanaen i forrige innlegg, en jakke (som kommer i et senere innlegg) og stripegensere både til meg og Fredrick.

Her er stripegenserene. 
Min er strikket i Cascade 220 på pinne 4, og ble laget på strikketreff en helg i Oslo.
Fredrick sin er strikket i Hifa Ask, som jeg kjøpte en del av i fjor, og har ikke fulgt noe spesielt mønster. Den er strikket på pinne 3,25.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kjempekoselig om du vil legge inn en kommentar.
Har dessverre måttet legge inn ordbekreftelse etter problem med spam, men håper det går greit likevel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...